یزدفردا :محمدصادق جوادي حصار در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان يزد افزود: انتخابات در ايران فرصتي است كه مردم با مشاركت و همبستگي ملي در يك كنش سياسي استمرار يافته حضور داشته باشند و اين امر موجب شود تا در انتخابات بعدي نسبت به انتخاب برتر و اصلح تجربه بيشتري داشته باشند.

وي اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري فرصتي است كه مردم با رصد كردن شعارها و برنامه‌ها اعلام شده از سوي كانديداهاي مختلف بتوانند با يك تمركز ملي در جهت رفع نواقص و مطالبات مردم انتخابي اصلح داشته باشند.

رييس كميته اطلاع رساني حزب اعتماد ملي گفت: نظام اسلامي ايران بر دوش مردم و متكي به آراء و نظر آنهاست و هر عاملي كه اين حضور و نظر مردم را كمرنگ كند قطعا با واكنش مردم مواجه خواهد شد.

اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي افزود: مهمترين هدف جريان هاي سياسي كشور بايد جذب حضور حداكثري مردم در انتخاب اصلح در جهت پيشبرد اهداف كشور باشد و از اين طريق مردم بتوانند با نگرش‌ها و سياست مربوط به حوزه قدرت و مديريت اجرايي كشور آشنا و تصميم نهايي را اتخاذ كنند.

وي با بيان اين مطلب كه برنامه‌هاي اعلام شده از سوي مهدي كروبي موجب مقبوليت ايشان در كشور شده است، گفت: مهمترين كار دولت اعتماد ملي حركت برنامه محور و خارج شدن از حوزه فرديت و شخصي است كه اين امر استراتژيك و تاكتيك توامان با برنامه متكي به خرد جمعي است.

اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي يزد افزود: برنامه‌هاي دولت اعتماد ملي پلكاني است و هر كدام مكمل برنامه بعدي است كه در حال حاضر مهمترين عامل نابساماني كشور و قانون گريزي است و برگشت به اين از برنامه‌هاي كروبي است.

رييس كميته اطلاعرساني حزب اعتماد ملي گفت: اتكا به حقوق شهروندي از برنامه‌هاي ديگر دولت اعتماد ملي است كه اين مهم مايه نشاط و مشاركت مردم در توسعه كشور را به وجود مي‌آورد و از طرفي مشاركت مردم در امور سياسي و فرهنگي شكوفايي در تمامي زمينه‌ها را در كشور موجب مي‌شود.

وي مشاركت مردم در صرف اعتبار حاصل از فروش نفت، توجه به حقوق اقليت هاي قومي، توجه به امور زنان را از برنامه‌هاي مهم كروبي دانست و گفت: نگاه ايشان به موضوع زنان موضوع جنسيت نيست بلكه وي معتقد است كه بايد به ظرفيت افراد توجه كرد.

اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي گفت: كپي برداري دولت احمدي نژاد از طرح سهام نفت از برنامه‌هاي كروبي بوده است و البته اميدواريم كه دولت اعتماد ملي اين طرح را اجرا كند وگرنه دولت آينده بايد طرح را اجرايي نمايد و از طرفي اين شجاعت احمدي نژاد بود كه اعلام كرده چرا اجراي اين طرح به فكر ايشان نرسيده است.

جوادي حصار ادامه داد: امروز با اقبالي كه جامعه دانشگاهي مردم و اقليت‌هاي ديني به ويژه اهل سنت از برنامه‌هاي كروبي داشته‌اند، ميزان راي آوري ايشان بالاست البته در صورتي كه مسير انتخابات دچار انحراف نشود و انتخابات سالم در جهت حفظ و صيانت آراء مردمي داشته باشيم.
وي گفت: هر گفتماني كه از سوي احزاب و گروه‌هاي مختلف كشور انطباق بيشتري با مطالبات مردم داشته باشد، قابل پذيرش است و دولتي كه بتواند اميد به آينده در ابعاد مختلف را ايجاد كند، مردم به آن اعتماد مي‌كنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: دولت دهم هر حزبي يا جناحي كه باشد بايد اقدامات خوب دولت نهم از جمله مسكن مهر، عادي سازي روابط با آمريكا و ساير اقدامات موثر را ادامه دهد زيرا هدف همه احزاب و گروه‌ها شكوفايي و ارتقاء در تمامي زمينه‌هاست.

وي در پايان گفت: با وضعيت كنوني و اعلام برنامها كانديداها انتخابات دو مرحله‌اي مي‌شود و يكي از كانديداهاي اصلاحات با احمدي نژاد به مرحله دوم مي‌روند كه احتمال بيشتر آن كروبي خواهد بود و مرحله دوم نتيجه آن از آن اصلاحات خواهد بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا